KNBF-fortøyninger i Simavåg og i Lille Haukøya

Skjervøy båtforening har nå lagt ut faste fortøyninger både Lille Haukøya og i Kobbpollen. Bøyene er merket med KNBF-symoler og består av kjetting og tau med tråldører som lodd. Fortøyningene vil bli ettersett hvert år av dykkere, men båtfolk fortøyer selvfølgelig på eget ansvar, dette er også skrevet på bøyene.(se tidligere sak)

KNBF-fortøyning i Follesøyklipa

Fortøyninga i "klipa" er finansiert av KNBF(kongelig norsk båtforbund) Bunnklossen som er av betong ble lagt ut av en båt fra oppdrettet ved Vorterøya, mens kjetting, sjakler og tau er montert av medlemmer i Skjervøy båtforrening. Disse stod også for frakting av utstyret og dykking.

Har du prøvd Finn.no sine kart og satelittbilder

Finn.no har brukbare kart over hav og landområder, men mest imponerende er nok satelittbildene/flyfotoene de presenterer. Her kan du zoome ned til detaljer i landskap og på hav. Følg linken for å ta dem i bruk eller gå inn på www.finn.no

Flotte nye kart på nett fra kystverket

Kystverket har lagt ut nye digitale kart med veldig detaljert visning. Kartene har informasjon både om hav og lanfområder. Besøk kystverkets sider ved å følge linken.